Κατηγορίες
Φιλαναγνωσία

“Το δέντρο που έδινε”

Η καλλιέργεια της φιλαναγνωσίας αποτελεί πρόκληση για κάθε εκπαιδευτικό που επιθυμεί να εισάγει τους μαθητές του στον κόσμο της λογοτεχνίας και των βιβλίων. Αναμφίβολα, η ραγδαία τεχνολογική ανάπτυξη, από την οποία χαρακτηρίζεται η σημερινή εποχή, στρέφει το ενδιαφέρον μικρών και μεγάλων στον “ψηφιακό κόσμο” όλο και περισσότερο. Επιπλέον:

“…η αγάπη για τη λογοτεχνία και το βιβλίο αποκτάται μέσα από μια μακροχρόνια παιδεία, η οποία δεν έχει υποχρεωτικό και καταναγκαστικό χαρακτήρα και ξεκινά από τα πρώτα χρόνια της ζωής ενός ανθρώπου.”

Γκλιάου‐Χριστοδούλου, Ν. (2007). Φιλαναγνωσία, παιδικά έντυπα και δημιουργικότητα των παιδιών, Επιθεώρηση Εκπαιδευτικών Θεμάτων, 12, 170‐
181.

Προς αυτήν την κατεύθυνση προσανατολίζεται η παρούσα πρόταση, η οποία αναφέρεται στο βιβλίο “Το δέντρο που έδινε” του Σελ Σίλβερσταιν. Αποτελεί ένα βιβλίο το οποίο μπορούν να απολαύσουν αναγνώστες κάθε ηλικίας και εργαλείο για κάθε εκπαιδευτικό προκειμένου να υλοποιήσει δραστηριότητες και να διεξάγει ενδιαφέρουσες συζητήσεις μέσα στην τάξη.

Προτεινόμενη δραστηριότητα: Τα παιδιά ζωγραφίζουν τα δικά τους μήλα και γράφουν σε συννεφάκια ποια πράγματα μπορούμε να δώσουμε στους άλλους και να τους κάνουμε χαρούμενους.

Κατηγορίες
Νέες Τεχνολογίες & Εκπαίδευση

Ασφαλές διαδίκτυο

Τι πρέπει να προσέχουμε στο διαδίκτυο!

Όταν χρησιμοποιούμε το διαδίκτυο δεν αποκαλύπτουμε ποτέ προσωπικά μας δεδομένα, δεν μιλάμε με αγνώστους και απευθυνόμαστε σε κάποιον ενήλικα, που εμπιστευόμαστε, σε περίπτωση που κάτι μας ανησυχήσει ή μας φανεί ύποπτο. Οφείλουμε επίσης να σεβόμαστε τους άλλους χρήστες και να μην παραμελούμε τις δραστηριότητες και τις υποχρεώσεις μας για χάρη του διαδικτύου. https://saferinternet4kids.gr/parousiaseis/primaryschool/

Επιπλέον, θα πρέπει να είμαστε σε θέση να προστατεύσουμε τον εαυτό μας από τον διαδικτυακό εκφοβισμό, ο οποίος αποτελεί σύνηθες φαινόμενο και περιλαμβάνει:

  • την αποστολή μηνυμάτων με βλαβερό ή απειλητικό περιεχόμενο
  • τη δημοσίευση προσωπικών φωτογραφιών σε blog και κοινωνικά δίκτυα
  • τη δημιουργία ψεύτικου προφίλ σε κοινωνικά δίκτυα με σκοπό τη γελοιοποίηση κάποιου παιδιού

“Ο διαδικτυακός εκφοβισμός αποτελεί ένα νοσηρό φαινόμενο που μπορεί κάλλιστα να παρομοιαστεί με ασθένεια, καθότι επηρεάζει αναμφίβολα την ψυχική υγεία των εμπλεκομένων σε αυτό”.

Ιατρού, Δ. (2014). Cyber-bullying:κοινωνική και νομική διάσταση (Μεταπτυχιακή εργασία). Ανακτήθηκε από: https://www.academia.edu/11519269/Cyberbullying_Greek_

Stop cyber-bullying!

Το παρόν βίντεο δημιουργήθηκε από τους μαθητές της Ε’ τάξης του Δ.Σ. Καναλίων Κέρκυρας για την Παγκόσμια Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου 2020